tystnad och mod

Alltså, man skulle ju nästan kunna tro att jag har slutat lyssna på musik. Det har jag givetvis inte. Har massor att skriva om, men får inte ändan ur. Det kommer, jag lovar! 

Min allra nyaste idol är dock för en gångs skull inte musiker, utan konstnär. Har inte ens sett det hon gjort än, men det behövs inte. Det är modet jag beundrar, och det har hon, oavsett resultatet. Enligt mig har hon gett sig på en av vårt samhälles mest stängda instanser, och att de väljer att polisanmäla istället för att våga ta debatten gör mig inte mindre säker på min sak. 

Blir en tripp till Konstfack i veckan tror jag!

http://newsmill.se/artikel/2009/04/20/fegt-av-konstfacks-ledning-att-ge-vika-trycket

http://www.konstfack2009.se/bachelor/bafa/anna-odell/


(Ber om ursäkt för att länkandet fortfarande inte funkar. Försöker göra som man ska, men det blir inte som det ska. Ska ta reda på varför men det var det där med att få ändan ur ;). Fram tills dess får ni kopiera och klistra!)


Bilden är från Konstfacks hemsida

Kommentarer
Postat av: Sarah

Oj, nu blev det ju sådär med typsnittet igen som det blev en annan gång. Jag verkar inte ha full koll på blogg.se. ;)

2009-05-13 @ 19:00:39
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/
Postat av: moa

Nejmen det blev det ju ja! Mycket underligt. Trodde förresten du redan varit där, du bor ju på konstfack. Typ. ;)

2009-05-13 @ 22:44:21
Postat av: Therese

blogg.se strular ofta! Eller gjorde i alla fall. Hade min blogg där innan jag tröttnade och bytte.



För att kommentera ditt inlägg så är jag också väldigt nyfiken på hennes projekt.

Har inte följt det överdrivet mycket men man har ju knappt kunnat undgå att läsa om det i tidningarna.

Och jag håller med om att hon är mycket modig.

Synd bara att fokusen har hamnat så mycket på henne och hennes agerande istället för psykiatrin i sig.



Rapportera gärna om du går dit vad du tyckte :)

2009-05-13 @ 22:48:10
URL: http://alonelyballad.blogspot.com
Postat av: Sarah

moa: ja jag vet att jag nästan bor där, men jag är ju lat ju ;)



Ja jag tycker det är väldigt synd att så mycket fokus hamnat på andra bitar än det hon försökt lyfta. Psykiatrin skulle nog verkligen må bra av att bli lite ifrågasatt tror jag. Återkommer med rapport! :)

2009-05-14 @ 12:07:27
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/
Postat av: david

Det är nog omöjligt att ifrågasätta psykatrin då dom har möjligheten att omyndigförklara alla som försöker, och godtagbara anledningar att hindra insyn i verksamheten. Perfekta förutsättningar för att missbruka makt alltså. Håller med, sjukt modigt försök!

2009-05-14 @ 13:38:14
Postat av: Therese

Hon var ju med i Kvällsöppet på tv 4 igår, väldigt intressant. Men det var ju samma sak där.

Trots försök att ta upp det faktiska problemet så blev det mest en massa snack om hennes agerande och hur fel det var.

Nä, dom verkar inte vara så pigga på att ta debatten.

2009-05-14 @ 19:11:05
URL: http://alonelyballad.blogspot.com
Postat av: Sarah

Nej dom är väl rädda för vart debatten ska hamna antar jag. Om dom nu tycker det dom gör är så bra så borde dom ju kunna argumentera för det tycker man. Shame on them!

2009-05-14 @ 22:46:32
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/
Postat av: moa

Ja rädda är nog precis vad de är! Kan bli så när man inte riktigt tänkt igenom vad man håller på med. På tiden att någon i alla fall skrämmer dem lite.

2009-05-15 @ 00:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0