liten lektion i musikhistoria

Vad glad jag blev att det finns fler som tycker Anna Odell är en av dom modigaste just nu! Har inte kommit iväg än (trots att jag nästan bor på konstfack ;)), men snart så. Då blir det en rapport! 

Har varit ute och vandrat i kväll, och det är ju fortfarande så FRUKTANSVÄRT kallt! Ångrade inte bara en gång att jag inte hade vantar på mig kan jag säga. Jag vill ha picknickvänliga temperaturer, NU! 

Förutom kylan har det varit en underbart skön dag. Den har i stort sett innehållit allt man kan önska faktiskt. Nästan i alla fall. Inte alla dagar som gör det minsann. En skön sak är att jag idag kommit över en sjukt bra spellista på spotify! Ni måste faktiskt få den också. Det är någon (har ingen aning om vem, jag kom över listan på en annan blogg, och den bloggförfattaren var också bara förmedlare) som har suttit och gjort ett ganska gediget arbete med att plocka ut Låtar Man Måste Ha Hört. Det är säkert ett hundratal låtar sammanlagt, en låt av varje utvald artist, och många av dom är verkligen sådana man Måste Ha Hört. Andra är bara skitbra. En liten introduktionslista i popmusikhistoria kan man kanske säga. Inte så dumt som ni förstår! Har lyssnat på den hela dagen. Har också tillbringat tid med att gå igenom den tillsammans med en annan popnörd vars smak jag högaktar, och vi har kritiserat, givit egna förslag på låtar när vi tycker att den okända upphovsmannen valt fel och lagt till grupper (inte i den fysiska listan alltså, utan bara i diskussionen) som inte finns med. Nu är vi helt redo att göra en egen liknande lista! Får väl återkomma med den om ett halvår eller så.

Som sagt, en alldeles fantastisk liten dag i all sin anspråkslöshet :).

låtar man måste hört

Kommentarer
Postat av: moa

Åh, ser ju ut att vara en alldeles underbar liten lista! =)

Återkommer med kommentarer, och hoppas att det var en bra popnörd du fick tillfälle att diskutera den med ;). Lite sotis är jag ändå det här med listor är ju lite vår grej tycker jag.

2009-05-15 @ 00:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0