we won't die of devotion, understand we can never belong

Blev påmind av en vänlig själ (tack! igen) om vad jag ska göra när jag är ledsen istället för att lyssna på depp-spellistor. Jag ska ju lyssna på Manics ju. Det borde ni också göra tycker jag nog. Ni får lyssna på en låt från tiden när dom ännu var unga och arga (och SNYGGA), det ger mest energi. 

Den här låten finns med på Manics debutskiva, men den här versionen är ännu äldre och släpptes på det hippa indie-bolaget Heavenly (hem åt bl.a. Saint Etienne) som var dom enda som vågade ge Manic Street Preachers en chans när alla andra skrattade. Tack som fan för det Heavenly får man väl säga. När dom väl hade vågat var ju dom fega storbolagen inte sena att hoppa på, och debutskivan släpptes senare på Columbia. 

Jag tycker verkligen att det här är världens coolaste band (och för dom som tycker att dom bara rippar the Clash/New York Dolls whatever, se nedanstående inlägg om Gene & the Smiths). Det är så mycket hjärta och hjärna i det här bandet så att det nästan var tvunget att implodera till slut. Och det gjorde det ju, på det allra sorgligaste sättet. Dom som blev kvar har ju dock inte kastat in handduken för det, och det kan man ju alltid lära sig något av. Det har jag gjort många gånger. Idag var det dags igen. 



You Love Us

We are not your sinners, our voices are for real
We realised and won't be mourned, we gonna burn your deathmask uniforms
We won't die of devotion, understand we can never belong
Throw some acid into your face, pollute your mineral water with a strychnine taste

You Love Us...

'Til I see love in statues, your lessons drill inherited sin
Parliament's a fake life saver, you better wake up and smell the real flavour
You love us like a holocaust, same marketing problem as E.S.T.
You love us like a holocaust, same marketing problem as E.S.T.

You love us...


Kommentarer
Postat av: david

Bra där. Lyssna lyssna lyssna!

Dom var jävligt snygga måste jag säga. =)

2009-03-16 @ 22:31:30
Postat av: Sarah

Typ snyggast skulle jag säga. lyssnar som en tok

2009-03-16 @ 23:44:06
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0