we are young, we get by, can't go mad, ain't got time

Okej okej, nu vet jag ju vad Ride gjorde för nån slags musik. Shoegazing är det ju det kallas. Ni vet, dom där bleka, magra, introverta indiekillarna som står på scenen med en gitarr och för oljud och aldrig lyfter blicken från sina skor. Sånna är dom ju. Det kanske ni såg förresten. 

Åter till brit-popen då. Några till ska vi allt ta innan vi överger tonårsnostalgin. Nästa band på tur är alive and kicking och still going strong kan man säga, dom släppte en skiva så sent som förra året. Bra är den också. Men låten vi ska ägna oss åt nu är lite äldre, från år 1995 närmare bestämt. En riktig energikick är den också. En av dom gladare låtarna från det året vad jag minns, 1995 var nämligen året när Sverige bjöd på depp-debutanter som Broder Daniel och Yvonne. Inget att dra på munnen åt direkt. Men ibland måste man ju faktiskt vara glad också. Då kunde man lyssna på den här.



Alright

We are young, we run green, keep our teeth nice and clean
See our friends, see the sights, feel alright
We wake up, we go out, smoke a fag, put it out
See our friends, see the sights, feel alright

Are we like you? I can't be sure
Of the scene as she turns, we are strange in our worlds

But we are young, we get by, can't go mad, ain't got time
Sleep around if we like, but we're alright
Got some cash, bought some wheels, took it out, 'cross the fields
Lost control, hit a wall, but we're alright



Kommentarer
Postat av: moa

Haha, inget att dra på munnen åt nej! Det är det svenska vemodet bara. Inget att bry sig om.



Den här låten var ju också sjukt kul att höra, men den toppar ju inte heller Kula Shaker ju. ;)

2009-03-11 @ 22:57:41
Postat av: Sarah

Tålamod min vän, tålamod! ;)

2009-03-12 @ 17:08:22
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/
Postat av: Therese

Åh mina favoriter!

Hade tänkt skriva ett blogginlägg om dom här om dagen men glömde bort det.

Men nu blev jag ju påmind om det! :)

2009-03-12 @ 22:27:50
URL: http://alonelyballad.blogspot.com
Postat av: Sarah

Ja jag tänkte lite på dig faktiskt! Vet ju att du gillar dom! ;)

Skriv, skriv! :D

2009-03-12 @ 23:10:23
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/
Postat av: david

Här händer det grejer när man är borta ett litet slag ja. Ville bara säga att livet inte alltid handlar om att dra på munnen. Depp-debuter är också viktiga. Jävligt viktiga skulle jag vilja säga.

2009-03-13 @ 01:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0