and all my weakness is none of your business

Vi måste ju ta en till innan det blir mitt i natten tycker jag allt. Det här temat är ju mitt favvo-tema, det är ju själva vaggan till min musiksmak vi pratar om. Allt är man ju inte stolt över, men det för med sig extremt mycket minnen när jag lyssnar på dom här låtarna. Kan fastna på youtube i timmar när jag sitter och letar gamla brit-pop-hits. Wonderful! 

Här kommer en riktig indie-power-ballad. Egentligen kan jag inte välja en förresten, det här bandet har gjort två som ligger mig varmt om hjärtat. Dessa låtar hör till dom jag fortfarande lyssnar på ganska regelbundet. Tror dock jag väljer att lägga upp den med den fantastiska titeln.

Det här med fantastiska titlar har jag alltid varit svag för. Jag VET att jag har tjatat mycket om Glasvegas på sistone, men "It's my own cheating heart that makes me cry" är ju i allra högsta grad en sån. "I need some fine wine and you, you need to be nicer" också. "If white america told the truth for one day it's world would fall apart" är en tredje, och ja, det är såklart Manics som formulerat den. Och "My weakness is none of your business" kvalar ju lätt in bland favorittitlarna, det fattar ju vem som helst. 

Den kvalar rätt lätt in bland favoritlåtarna överhuvudtaget faktiskt. Den borde spelas på Lugna Favoriter hela dagarna, men sån rättvisa har vi helt enkelt inte i den här världen.



My weakness is none of your business

Don't wanna let you down
I've been lucky I was lost, now I'm found
You could be the first in the universe
Who's glad they're watered down

And that's why I get that shallow feeling that you like
I'll never learn that I can't win

Don't wanna make a row
You do and it's your loss 
I'm around
I don't mind doing everything
Hallelujah, you're the one 
Come back now

Sometimes I get that shallow feeling that you like
That you're hurt don't change a thing

Because my weakness is none of your business
But bad will always collect to one big melting pot
And all my weakness is none of your business
Somehow it always collect to one big melting pot

This could be our time
This could be our time
This could be our time

Kommentarer
Postat av: moa

Min favorittitel är nog: "det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte hittar hem men det gör jag, tror jag"

2009-03-10 @ 15:23:27
Postat av: Sarah

Ja, den är riktigt bra!!

En annan rätt ny är ju "I'm not gonna teach your boyfriend how to dance with you". :)

2009-03-10 @ 20:23:58
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/
Postat av: david

nominerar "let's make love and listen to death from above"

2009-03-10 @ 20:38:50
Postat av: moa

"If I don't write this song someone I love will die"

2009-03-10 @ 22:27:22
Postat av: Sarah

Japp, mycket bra förslag! Pratar vi svenska artister gillar jag "det är ett idogt jobb att driva ungdomen ut ur sin kropp" också.

2009-03-10 @ 23:18:42
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/
Postat av: david

"I wanna be adored"



Den är ju inte lång och fyndig som dom andra, men den är ju ändå genial. Den säger ju kanske allt som behöver sägas.

2009-03-11 @ 14:57:30
Postat av: Anonym

david: Haha, "säger allt som behöver sägas". Tala för dig själv! ;)

2009-03-11 @ 17:59:34
Postat av: Sarah

Glömde tydligen att skriva vad jag heter. Det var jag i alla fall.

2009-03-11 @ 18:00:46
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ny nominering! "Shoplifters of the world unite"

Börjar bli material för en vinkväll det här! ;)

2009-03-12 @ 01:03:18
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/
Postat av: Tove

hahaha. vad sägs om dark in your disco?

2009-03-12 @ 01:14:17
Postat av: Sarah

Tove: kanon! Fler, fler! :D ;)

2009-03-12 @ 01:45:28
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0