he's not a prince, he's not a king, she's not a work of art or anything

Dags att börja runda av britpop-temat. Det har verkligen varit sjukt kul att rota bakåt i tiden. I nästa inlägg kommer jag att avslöja det som jag tycker är det bästa av det jag återfann. Först kommer dock detta. 

Sleeper gjorde sig berömda genom att sjunga om oralsex om jag inte minns fel. VÄLDIGT kontroversiellt kanske ni tycker, men minns då att Louise Wener är kvinna och detta var innan Sex and the City. Blev lite uppståndelse alltså (hon fick i alla fall prata om det i ALLA intervjuer), även om det är svårt att föreställa sig. Fast kanske mest i konservativa Storbritannien. Här i Sverige har vi ju länge förstått att även kvinnor har sexuella behov. 

//slår mig för bröstet



PS. Förresten. Det här är inte DEN låten. Nu blev ni allt lite besvikna va. DS.




Inbetweener

She's shopping for kicks, got the weekend to get through
Keeping the rain of her saturday hairdo
She stops for a coffee, she smiles at the waiter
He winks at his friends and they laugh at her later
He's cleaning his car on his pebbledash driveway
New charmois leather he got for his birthday
He reads Harold Robbins, flirts with his neighbour
Ignores her at breakfast, he's reading the paper

He dreams of a roller, she dreams of a fast getaway

He's not a prince, he's not a king
She's not a work of art or anything
It makes no sense another year, what kind of A to Z would get you here
He's nothing special, she's not too smart
He studies fashion, she studies art
I thought I told you right from the start
You were just my inbetween, just my inbetween
You're such an inbetweener

She went to the dream boys , got tickets from Keith Prowse
She cancelled his lifelong subscription to Penthouse
She goes round the corner, she sees Harry Conway
She says to herself that she'll leave him on monday

Now it's much too long to ask me where I've been
You were just my inbetweener

Kommentarer
Postat av: david

Nu har du grävt lite väl långt ner i arkivet va?

2009-03-13 @ 01:23:26
Postat av: Sarah

Japp, har jag! Kul va?? ;)

2009-03-13 @ 17:18:21
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0