+ och -

I morgon har jag mattetenta. Dags att öva lite på plus och minus alltså, gäller att jag har tungan rätt i mun i morgon. Annars kan det ju gå illa. Kör därför lite plus och minus från i fredags.

    +
  • Geraldine i souvenirståndet. Kändes som att se en seriefigur på riktigt. 
  • Ice Cream Van. Dom spelade inte så många lugna låtar, så när det väl blev en sån blev det ståpäls. Cruel Moon var också en killer. 
  • Ljuset. Sjukt snygg ljussättning. 
  • Gitarrerna. Perfekta. 
  • Dialekten. Jag restar mitt case.
  • Daddy's Gone. Förstås. Så jävla bra. 
   -
  • PUBLIKEN. Hallå, ni kan texterna utantill, det hör vi, men ni har ju inte FATTAT NÅT. Dom handlar om mördade barn och hemlösa som fryser, det är inte passande att agera hejarklack.
  • Micken var för långt nere i mixen under halva spelningen. Tyckte jag. Vill ju höra rösten. *älskar*
  • Ingen A snowflake fell (and it felt like a kiss). Fuck! Jag BEHÖVDE den. 

Som ni ser är invändningarna ändå relativt få och bagatellartade. Men eftersom jag har en fullständigt fantastisk konsertupplevelse i närminnet, nämligen Spiritualized på Berns i november, så framstår mycket fortfarande som tamt i jämförelse. Så kan det vara.

Glömde att skriva i förra inlägget att bilden är från rockfoto.nu

Kommentarer
Postat av: Therese

Skönt att plus sidan trots allt överväger :)

Dumma idioter som ska förstöra för dom som verkligen uppskattar musiken för vad den verkligen är!



Och att dom inte spelade A Snowflake Fell är absolut ett STORT minus!

Hade också blivit lite besviken.



Och ja, jag är fortfarande avis ;)

2009-03-09 @ 00:22:18
URL: http://alonelyballad.blogspot.com
Postat av: Sarah

Äsch. Du fick ju se Håkan. ;)

2009-03-09 @ 00:26:21
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja,iofs :) Och han var ju bäst!



Men hade jätte gärna sett Glasvegas också.

Men det blir förhoppningsvis fler tillfällen :)

2009-03-09 @ 00:42:55
URL: http://alonelyballad.blogspot.com
Postat av: david

Men du kan ju inte hålla på och jämföra folk med spiritualized, då har ju dom stackarna inte en chans. Glöm och gå vidare bara!

2009-03-09 @ 01:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0