kom hem, vem ska annars se på mig som att hela världen var vatten bredvid mig

Åh, det är lördagsmorgon och jag är ledig! Känns väldigt skönt måste jag säga. Dock är det ju helt klart läge att inte dra upp persiennerna igen, men det har ni ju redan sett. Fy för den lede säger jag. 

Ska trots väderhelvetet in till stan och flanera senare idag, och funderar på om jag inte ska inhandla en skiva (ja, jag köper alltså skivor. I fysisk form ibland, och på nätet ibland. Sån är jag.). Den jag är lite sugen på är Anna Järvinens nya. Det är dock hård svensk konkurrens just nu, med alldeles färska skivor både från Bob Hund och Karin "the Knife" Dreijer (Fever Ray kallar hon sig som soloartist) liggandes i skivaffärerna. Ändå känns valet inte särskilt svårt. Det säger inte så lite om Anna Järvinen faktiskt. 

Hennes förra skiva inhandlade jag efter att ha läst att Annika "Säkert/Hello Saferide" Norlin höjde den till skyarna. Jag tyckte kanske inte att den lät så jättespeciell först. När jag lyssnade på den några vändor i iPoden kröp den dock helt under skinnet på mig. Järvinens musik är flyktig och luftig, den låter nästan som små fluffiga, vita sommarmoln i ljudbilden. Texterna är otroligt vackra när man väl hör dom, Anna viskar nästan fram dom till dom vackra arrangemangen. Man märker nästan inte när det händer, men den här skivan kan ta över ens värld, jag lovar. Jag tycker att det kanske är den bästa svenska skivan som släpptes -07 i alla fall, och har ni missat den är det verkligen dags att reparera skadan nu! 



Kom Hem

Kom hem nu, jag saknar dig
När alla sändningar har tystats ner igen
Kom hem, vem ska annars se på mig som att hela världen var vatten bredvid mig?
Kom hem

Här är du alltid
Här är du alltid oavsett vem du är
Bara min
Hos mig är du märklig
Hos mig är du verkligen 
Hos mig är du overkligt fin

Kom hem
Istället för inte
Var där jag är
Istället för att inte vara det
Kom hem

Här är du alltid
Här är du alltid oavsett vem du är
Bara min
Hos mig är du märklig
Hos mig är du verkligen 
Hos mig är du overkligt fin

Kommentarer
Postat av: david

Nu hände det nåt mycket märkligt. Skulle kommentera här och kommentaren verkade hamna på en helt annan blogg. Tar det igen då.



Mycket fin låt och video, nästan så man fäller en tår.



Har du lyssnat in dig på Fever Ray? Åsikter?

2009-03-29 @ 12:38:57
Postat av: Sarah

Oj, har jag en synkad blogg!?! :o



Ang. Fever Ray: Först tyckte jag: jaha? Nu tycker jag mer och mer: jaHAAA!



;)

2009-03-29 @ 14:04:19
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/
Postat av: moa

Sarah, du kommer bli besatt inom en nära framtid. Av Fever Ray alltså. Kom ihåg var du hörde det först.



Anna är underbar!

2009-03-29 @ 15:19:47
Postat av: Sarah

Men gud, det låter ju nästan som ett hot.

//kämpar emot

2009-03-29 @ 15:37:09
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/
Postat av: moa

Det är ett hot. Och alldeles sant är det också. Du ska få se.

2009-03-29 @ 22:31:19
Postat av: moa

Det är ett hot. Alldeles sant är det också. Du ska få se.

2009-03-29 @ 22:32:12
Postat av: moa

Dina kommentarer bråkar idag. Inte bara för mig har jag noterat. Inte mitt fel!



Det skulle bara vara ett inlägg alltså, det stod att det inte publicerades så jag skrev ett till. Nu är det två. ;)

2009-03-29 @ 22:33:42
Postat av: Sarah

spam-moa!! :o



Ja, det krånglar idag. Irriterande.

2009-03-30 @ 01:39:51
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0