jag vill, jag vill, jag vill vara en dörr

Just "I wanna be adored" är förresten föremål för en sån där rolig felsjungning. Jag såg den för rätt många år sen på en engelsk hemsida. Det var någon tjej som inte hörde vad dom sjöng, hon tyckte precis att det lät som "I wanna be a door". Fair enough, det låter ju faktiskt typ likadant. Så länge man inte tänker på innebörden då. Men det bekymrade faktiskt även tjejen ifråga, som inte för sitt liv kunde begripa varför killen som sjöng ville vara en dörr. Hon funderade på saken både länge och väl, tills hon en dag kom på det: "Ahaaaa, han vill vara med i the Doors!"

Japp. Så kan man alltså också tolka den. Själv funderar jag mest över vad hon trodde att han sjöng när han kommer till stycket med "you adore me". Jag är inte den som är den dock, hon hade säkert nån kreativ förklaring på det också. 

Upptäckte häromdagen att tjejen inte är den enda som hört fel i den här låten, felhörningen finns även med på den svenska sidan www.saltmannen.se. Den sidan rekommenderas för övrigt varmt om man vill ha ett gott skratt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0