I was going so low that I was going to give up

Jag har köpt en ny skiva! Och den är smashing! Loney Dear är ett alias för den svenska killen Emil Svanängen, och han har släppt en del utanför den stora skivbolagsvärlden så han är ingalunda en nykomling i branschen. Jag tror att det är så att skivan Dear John är hans andra på ett riktigt bolag, och den är som sagt alldeles, alldeles...alldeles underbar!

Jag såg Loney Dear som förband till Joan As  Police Woman i London förra sommaren. En riktigt trevlig liten spelning var det, även om jag inte hörde det jag hör när jag lyssnar på den här skivan. Vi tyckte nog mest det var kul att av en slump stöta på ett svenskt band i den engelska huvudstaden, och lyssnade kanske inte så noga. Det är ju sådär det är ibland med förband. Nu ångrar jag mig faktiskt lite. Blir liiiite sugen på att bege mig till Debaser Medis den 28/3 för att kolla in honom lite mer aktivt. Den som får lust att göra detsamma kan ju höra av sig! ;)

Dear John på Spotify



*skivan är för ny så texten finns inte upplagd än*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lyssnar lydigt! ;)

2009-03-19 @ 20:45:30
Postat av: moa

Men! Jag SKREV namnet, jag VET det. Försöker igen då.

2009-03-19 @ 20:46:55
Postat av: Therese

Har haft den på min lista över album att kolla upp.

Nu blev det av! Och det låter mycket bra hittills.

2009-03-19 @ 21:03:12
URL: http://alonelyballad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0