I don't care about the truth

Känner att det är dags för något riktigt, riktigt bra nu. Det här hörde nog inte riktigt till brit-pop-vågen egentligen, men det ÄR brittiskt, det ÄR pop och det är definitivt indie, så det får vara med. På sätt och vis kanske det är lite starten för brit-popen. Dessutom spelar väl Andy Bell i Oasis nuförtiden (HUGE nedköp om ni frågar mig), så dom kvalar in tycker jag allt. 

Det här är så sjukt magiskt att jag typ dör av avundsjuka när jag kollar på videon för att jag inte är där och för att det inte är nu. Helt lysande. SÅ ska en entré göras. SÅ ska en publik skrika. SÅ ska spacade gitarrer föra bort en från allt som kallas verklighet. 

Klassiskt är väl det enda ord jag får i huvudet. Kan inte sluta titta. Jag gillar verkligen gammal knark-indie utan nån vidare substans i texterna (för kom igen, nåt hade dom ju tagit när dom skrev den här) verkar det som trots allt. 

//inte alltid så pretentiös 




Leave them all behind

Wheels turning around
Into alien grounds
Pass through different times
Leave them all behind

Just to see
We've got so far to go
Until we get there
Just let it flow

Colours shining clear
Fading into night
Our grasp is broken
There's nothing we can do

I don't care about the colours
I don't care about the light
I don't care about the truth

Kommentarer
Postat av: david

Inte britpop nej, shoegazing är det ju ;)

Klassiskt är det också utan tvekan. Riktigt grymt klipp!

2009-03-11 @ 16:09:29
Postat av: h

Jag fick nästan tårar i ögonen när jag såg det här. Ride är en av de bästa, och så har de snyggast frisyrer av alla, särskilt Andy. Får helt ont i hjärtat av att höra dem. Tack så otroligt mycket för att du rotat fram detta, det gjorde min dag!



Hoppas det är okej med dig trots allt. Kram.







2009-03-11 @ 16:50:52
Postat av: Sarah

Haha, shoegazing ja! Det är ju det det är! skäms



h: i stort sett hela spelningen ligger uppe på youtube med bra kvalitet, måste ha sänts på tv. Riktigt kul, rekommenderas varmt! :)

2009-03-11 @ 20:54:13
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/
Postat av: moa

Håller med alla som talat hittills. Klassiskt!

2009-03-11 @ 22:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0