en erfarenhet rikare

Skillnader mellan att gå på "mogenkonsert" och på "vanlig konsert":

  • Publiken framför scenen sitter ner. På stolar. Ingen ståplats alltså.
  • Publiken känner inte igen låtarna förrän halvvägs in i första versen, trots att föremålet på scenen är en uppenbar idol. Vet inte om det är minnet eller hörseln som spökar.
  • NÄR publiken väl känner igen låten låter dom artisten förstå det genom en sansad applåd snarare än ett vrålskrik.
  • Publiken sjunger inte med i texterna. Aldrig någonsin.
  • Publiken tycker att det är " sånt drag!" när det klappas i takt

Annars var allt ungefär som vanligt, t.o.m. mobilkamerorna var uppe i luften, precis som vanligt. Det är någonting väldigt, väldigt charmigt med människor som är 50+ och som ändå sitter och zoomar och spelar in halva låtar med taskigt ljud och bild precis som värsta tonåringarna. Undrar vad dom gör med filmerna sen. Visar på nästa fredagsmiddag med kollegorna kanske. Eller så lägger dom upp det på youtube.

God only knows. Jag har hur som helst stött på en helt annan konsertkultur i kväll. Jag som trodde jag var veteran.

//Fan





Kommentarer
Postat av: moa

Hahaha. Skönt att veta att man har en bit kvar av sitt "filma-artister-liv". ;)

Hur länge höll han på nu då? Panik eller bra?

2009-03-24 @ 07:21:18
Postat av: Sarah

Jag vet, vi är ju värsta ungdomarna! :D

Två timmar bidde det den här gången. Ganska lagom. Och han var rätt bra faktiskt. Kul!

2009-03-24 @ 16:40:52
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0