dansband

Det enda som inte är så fantastiskt med Glasvegas är ju namnet. Hur tänkte dom egentligen där? Ok, jag fattar grejen, Glasgow och Las Vegas, kontraster o.s.v. men det låter faktiskt som om dom är ett dansband. I början (när dom fortfarande fick mig att gråta på bussen) ville jag nästan inte säga namnet högt. 

vän: "åh, vilka är det här, det låter ju grymt!"
sarah: "det är...öh...vad var det nu dom...(viskar) glasvegas"
vän: "Va??"
sarah: "hrm, glas....'mummel mummel' ...vegas"

Ni fattar. Kanske är det p.g.a. Lars Vegas Trio som namnet klingar så mycket mogendans. Men inte bara tror jag. Det är ju inte snyggt, det kan ju ingen tycka. 

Tur att dom är så jävlans bra att man kan ha överseende. 

//petig



'

Lars Vegas har också gjort en julskiva

Kommentarer
Postat av: Therese

Hahaha! Så sant! Innan jag hade hört nåt med dom, bara läst om dom fattade jag inte hypen alls. Alla skrev om Glasvegas kommande platta.

Jag fattade ingenting, sen när blev dansband så poppis?

Det var först när jag hörde Geraldine som jag förstod att det ju inte alls var dansbandet, utan nånting väldigt mycket bättre ;)

2009-03-02 @ 12:04:00
URL: http://alonelyballad.blogspot.com
Postat av: Sarah

Haha, jag VET! Tur att dom är bättre än vad dom heter som, annars hade det inte varit mycket att hurra för! ;)

2009-03-02 @ 18:55:23
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0