live out your fantasies here with me, just let the music set you free

Börjar såhär. Sonic Youth tolkar Madonna. Ni fattar ju att det blir bra. När dom tolkar Madonna kallar dom sig Ciccone Youth, men låt er inte luras av det inte, det är samma gamla rävar som alltid. 

Jag älskar den här versionen. Hade den på någon gammal skiva för långe sen och grät typ blod när jag upptäckte att den var borta. Blev sjukt glad sen när iTunes fick in den. 

Madonna i all ära förresten, hon är säkert en stark kvinna och allt det där hon brukar kallas, men jag tycker ändå att det är synd att inte fler unga tjejer fått stifta bekantskap med Kim Gordon. Jag tror att världen hade varit en bättre plats för många unga tjejer då. Är glad att jag beundrade Kim Gordon mer än Madonna när jag var ung tjej, annars vet man ju inte hur det hade kunnat gå. 

Videon är tyvärr sjukt mycket nedklippt, är tydligen för snuskigt innehåll för att få ligga på youtube. Lägger därför ut en spotifylänk också för er som har det och vill höra hela låten. 

Into the groove(y)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0