nothing can keep me from my holiday

Den är slut! Helvetesveckan är över, det är söndag kväll! Galet skönt är det! I morgon är jag LEDIG. Ingen c-uppsats att skriva, ingen plats jag måste vara på, inga böcker jag måste läsa (äh, jo, det är det ju, men det struntar jag i). Ska inte öppna ett word-dokument. Okej, en dag ledigt är ju ingen SEMESTER direkt, men det KÄNNS ju som det just nu. Som kvällen innan, man har precis kommit hem från sista arbetsdagen och man har en hel låååång semester framför sig. Så känns det. I morgon semester alltså. (Tvärignorerar alltså all snö utanför fönstret (för mig är semester = sommar), har dragit ner persiennerna så att jag kan använda min begåvning inom fantasins område till att föreställa mig sol och gröna träd istället). 

Den här låten passar bra lust i kväll, när semesterkänslan sprider sig i varenda skrymsle av kroppen. Har lyssnat på den fyra gånger i rad nu. Det ökar på den där känslan av ledighet. Och gröna träd förresten. Det ÄR inte långt kvar. 





Holiday

Couldn't care less what price I gotta pay
Everyday with you is like a holiday
I don't give a flyin' fuck whatever people say
Nothing can keep me from my holiday, my holiday

I'm sick and tired of the games they play
Everyday with you is like a holiday
And when you call on me I come with no delay
Nothing can keep me from my holiday, my holiday

I bless your name for letting me get away
Everyday with you is like a holiday
And when I hear your voice I'm far beyond okey







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0