it's all the wasted years so close behind

Lördagsmorgon alltså. Ser fram emot en helg på jobbet, sen blir det en LUGN vecka nästa vecka. Helt sjukt, vet inte när jag kände så senast. Ska bli otroligt skönt. 

Lyssnar på morgonmusik nu. Passar på att lägga ut den bästa morgonlåten här. Nu är det här egentligen en söndagsmorgonlåt, men i morgon åker jag mot arbetet sisådär vid 7-tiden på morgonen, så då blir det ingen låt innan. Idag alltså. Ni kan ju lyssna på den i morgon om ni tycker det passar bättre. Den är så söt den här låten. Låter lite som en barnkammarvisa. Nu handlade väl inte Velvet Underground om barnkammarvisor direkt (bara namnet säger väl allt, det kommer från en bok om sadomasochism, och texterna är väl heller inga man diskuterar på släktmiddagen), men den låter ju så. Jag känner mig trygg när jag hör den. 

Velvet Underground känns som bandet som var för alternativmusiken vad the Beatles var för popmusiken. Inflytelserika alltså. Ibland känns det lite som att dom är alternativmusikens vagga (se där, barnkammarreferenser igen), men det finns säkert massa olika åsikter om det. En sak jag i alla fall vet är att dom är sjukt bra. Och är man ett alternativband så uppger man dom gärna när man ska räkna upp vad man influerats av. Annars kan man ju verka dum, och det vill man ju inte. 



Sunday Morning

Sunday morning, praise the dawning
It's just a restless feeling by my side
Early dawning, sunday morning
It's just the wasted years so close behind

Watch out, the world's behind you
There's always soeone around you who will call
It's nothing at all

Sunday morning and I'm falling
I've got a feeling I don't want to know
Early dawning, sunday morning
It's all the streets you crossed not so long ago

Watch out the world's behind you
There's always someone around you who will call
It's nothing at all

Sunday morning
Sunday morning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0