kändisspotting

Förutom Kate Moss som ni säkert redan spanat in i Kowalski-videon så ser ni också Irvine Welsh, författaren till Trainspotting. Jag har faktiskt inte bara sett filmen som bygger på den boken sex (!) gånger på bio (jag var tonåring då FÅR man vara besatt), jag har faktiskt vågat mig på att läsa boken. Skriven på skotsk dialekt. Jag och mina kompisar försökte även själva lägga oss till med skotsk accent (jag var tonåring då FÅR man vara pinsam). Tur att man blir äldre helt enkelt! Vinsten av allt detta är i alla fall att jag nu faktiskt fattar vad Glasvegas sjunger om utan att behöva googla på texten. Alltid nåt. 

Och så ser ni Bobby Gillespie förstås, som ALLTID har snygga byxor på sig. Kanske har han dom snyggaste byxorna av alla. ;)

//övar fortfarande på den skotska accenten, men numera endast när ingen hör

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0