I need excitement oh I need it bad

Jaha, det var den semestern. I morgon är det vardag igen. Känns rätt okej ändå, efter c-uppsatsen känns inget särskilt tungt i skolväg. Och än är det ju några timmar kvar. En semesterlåt till hinner vi ju med.

Det här är en av dom där perfekta poplåtarna. Allt sitter som en smäck, texten är rak, enkel och alldeles briljant och melodin går att beskriva med precis samma ord. Jag var inte direkt överförtjust i att vara tonåring men när jag hör den här kan jag ändå nästan längta tillbaka, för den fångar precis känslan av det som var spännande med att vara det. Den där längtan och rastlösheten. 

Den är ju lika gammal som jag också. Bara en sån sak!

I iTunes finns ett system med stjärnor, och jag är rätt snål med att dela ut 5 stjärnor, hittills är det 13 låtar av 5261 som lyckats kvala in. Den här hör inte till dom, men den finns definitivt med bland bubblarna. Det är bara att dansa vidare alltså. 



Teenage Kicks

Are teenage dreams so hard to beat
Every time she walks down the street
Another girl in the neighbourhood
Wish she was mine, she looks so good

I wanna hold her wanna hold her tight
Get teenage kicks right through the night

I'm gonna call her on the telephone
Have her over 'cause I'm all alone
I need excitement oh I need it bad
And it's the best I've ever had

I wanna hold her wanna hold her tight
Get teenage kicks right through the night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0