a girl consumed by fire, we all know her desire

Den här låten är för mig för evigt sammankopplad med min första kärlek. Det var han som introducerade mig för Madchesterbanden, The Stone Roses var det största han visste, och yes, han hade både luggen och fiskarhatten. Det här var hans favoritlåt. Jag råkade en gång säga att Can't Get Out Of Bed med the Charlatans var min bästa av de madchesterlåtar han spelat för mig, och jag lovar, han pratade inte med mig på en vecka, Stone Roses var bara störst. Idag vet jag ju att han hade rätt. 

Jag skulle kunna lägga ut hela Stone Roses citronskiva, varenda låt är ett litet mästerverk, och minst ett par till blir det alldeles säkert. Men jag börjar med den här som så oerhört mycket doftar kärlek och 15 år och känslan av att allt är möjligt. 



This Is the One

A girl consumed by fire
We all know her desire
From the plans that she has made
I have her on a promise
Immerse me in your splendor
All the plans that I have made

This is the one 
This is the one
This is the one
This is the one
This is the one
She's waiting for

I'd like to leave the country
For a month of sundays
Burn the town where I was born
If only she'd believe me
Bellona, belladonna
Burn me out or bring me home

And this is the one
This is the one
This is the one I'm waiting for

It may go right
But it might go wrong
This is the one
This is the one
She's waiting for

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0