du vet var du sitter och siktar tills du är riktigt säker vet att det hittar in

Vårens låt skrev jag i förra inlägget ja. Det är såklart för tidigt att prata om det. Som jag sa. Fast mest beror det på att jag inte har hört någon låt än som gripit tag i mig på det sätt som krävs för att den ska få epitetet vårens låt. Det brukar ju liksom inte vara någon tvekan när det inträffar. Jag brukar helt enkelt sluta lyssna på alla andra låtar under åtminstone en vecka. 

Just nu har jag ju nästan tio alldeles nysläppta album som jag alternerar mellan, och det finns massa riktigt bra låtar på dom men ingen av dom pockar på min uppmärksamhet på det viset. Vi får se om det dyker upp någon helt enkelt.

Förra årets låt var i alla fall den här. Nu tänker alla som känner mig att "jaha JUST det ja, DEN var det, DET hade vi nästan glömt". Eller så hade dom eventuellt börjat sjunga den baklänges så fort orden "sarah, vår och låt" nämndes i samma mening. Så mycket lyssnade jag på den här alltså. 

Den släpptes också for the record redan i mars -08. För tidigt är alltså inte det som är problemet. 



Jag Är En Vampyr

Vad vill du? 
Men kom då
Jag är ju här och väntar på dig
Ett tu tre på marken, sitter och väntar modigt på sparken
Foten i huvudet, gud vet vad som hade hänt om hunden hade varit bunden
Och inte kunnat komma och skälla i tunneln
"Men lilla gubben hur är det fatt? Du fattar väl att,
du måste stå upp och slå tillbaks annars kommer dom aldrig låta dig va"

Jag höll med husse och tog bussen i till stan
Där det lyser tryggt

Hela världen är så underbar
På bussen in till stan
Hela världen är så underbar

Såg att det lyste, hörde musik
Just där och då tog jag det som en invit
Men din blick var mörk och märklig där du stod
På den trasiga mattan bredvid okända skor
Jag fatta allt och ingenting
Där stod ju du som alltid skulle va min
Du såg exakt lika påkommen ut som du var
Men ärligt talat det var skönt med ett dåligt svar

Hela världen är så underbar
Bara man får ett svar

Du vet var du sitter och siktar
Tills du är riktigt säker, vet att det hittar in
Där ingen annan kommit in
Hjärtat väljer blint
Nu när jag svalt det kan du dra det hur långt du vill
Du vet jag vill bli din
Och ingen annan kommer in
Hjärtat gör mig blind

Hela världen är så underbar
Om man är korkad tom och glad

Hela världens hunger samlad i mig

Toaletten, spegeln, jag har stirrat färdigt i den
Och vem är inte ful i 60W ljus?
Toaletten, duschen, jag har gömt mig för sista gången i den
Och vem blir inte kall, naken och våt i en tom hall

Somnar 07, vaknar igen på natten

Jag är en vampyr, jag suger och spyr
Låt mig komma in, jag vill bli din


Kommentarer
Postat av: moa

sjunger baklänges ;)

2009-04-08 @ 13:33:21
Postat av: Therese

Tror minsann vi har samma favorit vårlåt ;)

2009-04-08 @ 14:36:47
URL: http://alonelyballad.blogspot.com
Postat av: Sarah

Ja vi har kanske det ja ;)!

2009-04-08 @ 15:20:44
URL: http://condemnedtorocknroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0